مذكرات تعليمية مذكرات تعليمية
recent

آخر الأخبار

recent
random
جاري التحميل ...
random

هنا فقد وعلى هذا الموقع سوف نتابع بالتدريجيى وثائق وفيديو حى لكل العمليات الامريكية فى العراق وافغانستان من الوثائق السرية التى حصلت عليها منظمة ويكيليكس وهذة اول فضيحة التامر على قتل المدنيين

اولا بالغة الانجليزيه كما هى فى الموقع وبعدها سنترجم باللغة العربيه

Collateral Murder

Overview

Update: On July 6, 2010, Private Bradley Manning, a 22 year old intelligence analyst with the United States Army in Baghdad, was charged with disclosing this video (after allegedly speaking to an unfaithful journalist). The whistleblower behind the Pentagon Papers, Daniel Ellsberg, has called Mr. Manning a 'hero'. He is currently imprisoned in Kuwait. The Apache crew and those behind the cover up depicted in the video have yet to be charged. To assist Private Manning, please see bradleymanning.org.
5th April 2010 10:44 EST WikiLeaks has released a classified US military video depicting the indiscriminate slaying of over a dozen people in the Iraqi suburb of New Baghdad -- including two Reuters news staff.
Reuters has been trying to obtain the video through the Freedom of Information Act, without success since the time of the attack. The video, shot from an Apache helicopter gun-sight, clearly shows the unprovoked slaying of a wounded Reuters employee and his rescuers. Two young children involved in the rescue were also seriously wounded.

Short version



Full version



WikiLeaks' Collateral Murder: U.S. Soldier Ethan McCord's Eyewitness Story




The military did not reveal how the Reuters staff were killed, and stated that they did not know how the children were injured.
After demands by Reuters, the incident was investigated and the U.S. military concluded that the actions of the soldiers were in accordance with the law of armed conflict and its own "Rules of Engagement".
Consequently, WikiLeaks has released the classified Rules of Engagement for 2006, 2007 and 2008, revealing these rules before, during, and after the killings.
WikiLeaks has released both the original 38 minutes video and a shorter version with an initial analysis. Subtitles have been added to both versions from the radio transmissions.
WikiLeaks obtained this video as well as supporting documents from a number of military whistleblowers. WikiLeaks goes to great lengths to verify the authenticity of the information it receives. We have analyzed the information about this incident from a variety of source material. We have spoken to witnesses and journalists directly involved in the incident.
WikiLeaks wants to ensure that all the leaked information it receives gets the attention it deserves. In this particular case, some of the people killed were journalists that were simply doing their jobs: putting their lives at risk in order to report on war. Iraq is a very dangerous place for journalists: from 2003- 2009, 139 journalists were killed while doing their work.

الغة العربية
القتل الجانبية
نظرة عامة حول

تحديث: في 6 تموز/يوليه من عام 2010، قد اتهم الخاص برادلي مانينغ، محلل استخبارات 22 عاماً مع "الجيش الأمريكي" في بغداد، بالكشف عن هذا الفيديو (بعد أن زعم أن تحدث مراسل خائنة). ودعت المبلغين عن المخالفات وراء "أوراق وزارة الدفاع" دانييل Ellsberg، السيد مانينغ "بطل". وأضاف هو مسجون حاليا في الكويت. طاقم الأباتشي ومن يقفون وراء الغطاء حتى المبينة في بالفيديو توجه إليه تهمة. ولمساعدة مانينغ الخاص، انظر bradleymanning.org.

5 نيسان/أبريل 2010 10: 44 بتوقيت WikiLeaks أفرجت عن تصنيف الولايات المتحدة عسكرية فيديو يصور ذبح العشوائي لأكثر من 12 شخصا في العراق في ضاحية "بغداد الجديدة"--بما في ذلك موظفين اثنين من أنباء رويترز.

تحاول وكالة أنباء رويترز الحصول على شريط الفيديو من خلال "قانون حرية المعلومات"، دون نجاح منذ وقت وقوع الهجوم. شريط الفيديو، النار من طائرة أباتشي مروحية البصر البندقية، ويبين بوضوح دون أي استفزاز ذبح موظف في وكالة أنباء رويترز جرحى وقال العاملون في مجال الإنقاذ. كما أصيب طفلان الشباب المشاركة في الإنقاذ.
الإصدار المختصر

الإصدار الكامل

القتل wikileaks جانبية: قصة الشهود الجندي الأميركي إيثان مككورد


ولم تكشف القوات العسكرية كيف قتل موظفي وكالة أنباء رويترز، وذكرت أنها لا تعرف كيف أصيب الأطفال.

وبعد مطالب بوكالة أنباء رويترز، التحقيق في الحادث والجيش الأميركي خلص إلى أن إجراءات الجنود وفقا لقانون النزاع المسلح والخاصة به "قواعد الاشتباك".

وبناء على ذلك، أصدرت WikiLeaks قواعد الاشتباك السرية لعام 2006 و 2007 و 2008، الكشف عن هذه القواعد قبل وأثناء وبعد عمليات القتل.

لقد أصدرت wikileaks الأصلي 38 دقيقة الفيديو ونسخة أقصر مع تحليلاً أولياً. وقد أضيفت العناوين الفرعية إلى كلا الإصدارين من البرامج الإذاعية.

wikileaks الحصول على هذا الفيديو، فضلا عن دعم وثائق من عدد من المبلغين العسكرية. يذهب wikileaks جهدا كبيرا للتحقق من صحة المعلومات التي تتلقاها. قمنا بتحليل المعلومات المتعلقة بهذا الحادث من مجموعة متنوعة من المواد المصدرية. وقد تكلمنا للشهود والصحافيين المتورطين مباشرة في الحادث.

wikileaks يريد التأكد من أن جميع المعلومات المتسربة التي يتلقاها يحصل على ما يستحقه من الاهتمام. في هذه الحالة بالذات، كانت بعض الأشخاص الذين قتلوا الصحفيين يقومون ببساطة وظائفهم: يعرض حياتهم للخطر أن يقدم تقريرا عن الحرب. العراق مكان خطير جداً للصحافيين: في الفترة من 2003-2009، قتل الصحفيين 139 أثناء القيام بعملهم.


لو عايز تشتغل او وظيفه على انت وتكسب اثناء تصفحك ادخل هنا على هذا الرابط http://www.paybox.me/r/gizawy

التعليقات



لا تنسوا الإشتراك في موقعنا ليصلكم كل أعمالنا عبر البريد الالكتروني

إتصل بنا

مذكرات تعليمية

صفحتنا علي الفيسبوك

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مذكرات تعليمية

2016